Analytics

zondag 30 december 2012

Werken vanuit talent, persoonlijk en als sector


In de kerstperiode heb ik een tweetal interessante boeken gelezen. Ik kies voor mijn talent van Luk Dewulf van Kessels & Smit en Ontdek je sterke punten van Marcus Buckingham.  Twee interesante visies die een ander perspectief kiezen.  Ontwikkel je talent en versterk waar je goed in bent, in plaats van de klassieke focus op tekortkomingen onder competenties die minder ontwikkeld zijn.

In mijn werk heb ik het voorrecht dat er zowel aandacht is voor sterke als minder sterke competenties, dus ik heb niets te klagen. Toch is het wel weer even goed om vanuit een ander perspectief naar jezelf te kijken.  Ook het komende jaar ga ik mij weer focussen op mijn talent en waar ik goed in ben, en ik wil ook kijken in hoeverre ik collega's hierbij kan faciliteren.

De vraag is ook interessant of je dit principe ook breder kan toepassen. In de bouwsector zijn het zware tijden. Af en toe bekruipt mij het gevoel dat er wel erg veel nadruk ligt op hoe zwaar het allemaal is.  Ik besef mij, als je bedrijf of je baan op het spel staat is het ook echt zwaar. Maar ook in de bouw mag en moet het andere perspectief naar voren komen. Het barst in de bouwsector van talent, ambitie en creativiteit.  Het inzetten van dit talent zal de sleutel zijn om uit de crises te komen.  Daarom hoop ik dat ook voor de bouwsector 2013 het jaar van het werken vanuit talent en passie mag zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten