Analytics

zondag 14 augustus 2016

Zomer in Hulshorst 5 - droge dagen

Het lijkt erop dat we komende week eindelijk een paar droge dagen krijgen. Dat is ook wel nodig ook, want ik wil buiten nog een aantal zaken schilderen, en daarvoor heb ik droog weer nodig waar ik sinds mijn vakantie in juni al op zit te wachten. Wat dat betreft is het knap waardeloos dat het maar geen dag droog wil zijn, laat staan langere periodes. Gisteren alles geschuurd, dus kom maar door met die droge week.

Deze week maar besloten om toch dakgoten op de stallen te zetten. Vorig jaar dachten we nog dat het niet nodig was. Rondom de stallen was het zo stoffig dat ik regelmatig moest sproeien om het voor de paarden leefbaar te houden. Hoe anders is dat nu. Door alle regen is het intens nat en mul rondom de stallen.  De paarden staan gelukkig of in het weiland of in hun stallen en mijden de natte plekken. Toch deze week besloten om dakgoten aan te brengen zodat we het water wat op het staldak valt kunnen afvoeren en het niet meer in de paddocks terecht komt. Ik ben nog aan het nadenken over een oplossing hoe ik bij hele droge zomers het water wel kan benutten voor bevloeien van mijn paddocks ipv dat het wordt afgevoerd.

Het afgelopen week is wel het hondenluik uit de achterdeur verdwenen.  Ziet er opeens heel anders uit, en scheelt ook een hoop tocht over de vloer, dat gaan we komende winter echt wel merken.  De achterdeur nog even netjes afschilderen en dan is ook die klus weer helemaal klaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten