Analytics

zondag 29 december 2013

innovatiegericht inkopen - op weg naar implementatie

Eind november heb ik, op verzoek van het Ministerie van Economische Zaken een presentatie gegeven bij de netwerkbijeenkomst van inkoop innovatie urgent over innovatiegericht inkopen bij Rijkswaterstaat en de eerste gedachten over de implementatie geschetst.  Het was een interessante bijeenkomst, met aanwezigheid vanuit diverse inkopende departementen, diverse provincies, een aantal grote gemeenten en enkele waterschappen. Een breed palet aan inkopende overheidsorganisaties dus, en wat ik zelf heel fijn vond was dat ook alle koplopers als het gaat om innovatiegericht inkopen erbij aanwezig waren.

Een kort verslag is opgetekend op de website van inkoop innovatie urgent, maar de sheets van mijn presentatie zeggen op zich voldoende.  Voor mij vormde deze bijeenkomst een kantelpunt van het maken van beleid, naar het implementeren van het beleid.  Bij Rijkswaterstaat zal 2014 in het teken staan van het verder laten landen van innovatiegericht inkopen in de diverse organisatieonderdelen.  Maar ook bij andere organisaties binnen de overheid liggen er grote kansen, het lijkt mij leuk om ook daarbij betrokken te zijn. De bijeenkomst vormde hiervoor een prima startpunt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten