Nog 1 weekendafsluiting te gaan. En dan hebben we de weekendafsluitingen van 2024 achter de rug. Wat een uitvoeringsjaar hebben we gehad met het team. Eerst in de maand juni de A12. Vier weekendafsluitingen, met in de werkweken daar tussen fors minder capaciteit op de A12. Toch verliep het allemaal eigenlijk best soepeltjes. Ja, de vertraging was op sommige momenten fors, maar het grote verkeersinfarct is uit gebleven.
Direct na de bouwvak zijn we op de A2 gestart. Wat een klus was dat. Een flinke operatie, technisch met de Jan Blankenbrug in het werkvak. De NOS maakte er een mooie impressie van. En verkeerskundig, want bij rivierkruisingen zijn er niet heel veel andere opties. Dat de A2 druk is wisten we, en dat zie je ook als je hem afsluit. Het was een flinke uitdaging om het verkeer rijdend te houden.
We eindigen dit jaar op de A12, tussen Oudenrijn en De Meern. Er is fors onderhoud nodig aan het strijkviertelviaduct. Daarvoor wordt het viaduct een stukje gevijzeld, opgetild. Hierdoor komt er ruimte om de onderzijde van het brugdek en de bovenzijde van de opleggingen te onderhouden en te vervangen. Grotendeels gebeurd dit terwijl het verkeer gewoon door raast, onder het viaduct. Eén weekend is de weg dicht om de voegen te vervangen.
Daarna zitten de buitenwerkzaamheden erop. Er vinden nog een aantal kleinere werkzaamheden plaats, daarvoor zijn geen weekendafsluitingen nodig. Ondertussen loopt de voorbereiding van een wegvak dat we in het voorjaar van 2025 gaan uitvoeren. En we gaan de aanbesteding starten van het groot onderhoud 2025-2026, die is in November op tenderned te vinden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten