Analytics

donderdag 14 november 2013

Innovatie-estafette succes

Dinsdag aanwezig geweest op de innovatie-estafette. Een heerlijke dag waarin ik veel bekenden mocht ontmoeten, maar ook veel nieuwe contacten en inspiratie heb opgedaan. Lees hier een korte impressie van de dag.

In een kleine groep hebben we een interessante workshop over innovatiegericht inkopen gehouden. Nieuw inzicht wat ik uit deze workshop meeneem is om inkoop ook breder te verbinden.  Kijk vanuit een maatschappelijke behoefte (overheid) en een technologische roadmap (bedrijfsleven) naar een aantal lijnen en zorg dat deze consistent zijn:
- Opleiding. Heb ik straks de juiste mensen om mijn doelen te realiseren?
- Onderzoek. Heb ik straks de juiste kennis paraat om mijn doelen te realiseren?
- Innovatie. Heb ik straks de juiste innovatie ontwikkeld om mijn doelen te realiseren?
- Inkoop en samenwerking. Heb ik de juiste inkoop en samenwerkingsarrangementen beschikbaar om de ontwikkelde kennis en innovatie te kunnen toepassen?

Voldoende stof om de komende tijd over na te denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten