Analytics

vrijdag 5 februari 2010

Bijzondere week - EMVI beoordeling en afscheid

Afgelopen week vooral erg druk geweest met de EMVI beoordeling van een aanbesteding. Het voelde een beetje alsof ik tentamens aan het nakijken was. Allerlei verschillende aspecten voorzien van een cijfer om zo objectief een kwaliteitswaardering te kunnen geven. Leuk maar wel erg (arbeids-)intensief.



Ik ben heel benieuwd of het EMVI deel nu doorslaggende gaat zijn in de aanbesteding, of dat toch gewoon de laagste inschrijver het gaat pakken. Daarop moeten we nog even wachten. Ik zou er wel even een minuutje van balen als al dat werk voor niets is geweest doordat gewoon de laagste inschrijver het werk pakt. Aan de andere kant dwingt de EMVI beoordeling wel om goed te kijken naar alle aanbiedingen, daardoor zit ik nu al wel redelijk in de projectplannen van alle inzenders. Zodra er dus gegund is kunnen we meteen aan de slag.


De week eindigde met het afscheid van Ge Beaufort. Een bijzondere man. Heeft nog gebouwd aan onze Deltawerken. Hij gaat na 41 jaar Rijkswaterstaat met pensioen. Of eigenlijk niet. Hij wilde namelijk nog niet stoppen, dus hij wordt zzp’er. Beaufort consultancy, we gaan er zeker nog veel van horen.


Het was ook bijzonder om weer even terug te zijn in de tijd van de aanleg van de Deltawerken. Veel oud-collega’s aanwezig op de receptie, dus veel verhalen van toen gehoord. Leuk, er hing echt een sfeertje dat die groep samen Nederland veiliger heeft gemaakt.


Door al dat beoordelen eigenlijk veel te weinig geblogt. Sorry mensen. Na mijn skivakantie gaan we de draad weer oppakken. Voor nu ben ik er een week tussenuit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten