Analytics

zondag 17 juni 2018

Smart MObility en de Gartner hype cycle

Wanneer rijden we in zelfrijdende auto's en heb ik geen rijbewijs meer nodig?  Dat is toch wel de vraag die ik het afgelopen jaar het vaakst gehad heb sinds ik als projectmanager bezig ben op het thema Smart Mobility.

Een lastige vraag. De sociale voordelen ziet iedereen wel.  Ouderen die mobiel blijven (zonder gevaarlijk te zijn) en ook voor mensen zonder rijbewijs is de zelfrijdende auto een uitkomst.  Aan de andere kant nog veel discussie over de veiligheid van zelfrijdende voertuigen.

Een blog van collega Gert Jan de Maagd over zelfrijdende auto's en de Gartner hype cycle geeft misschien wel het beste aan hoe ver de meningen nog uit elkaar liggen.  Wanneer we echt de weg op kunnen met de zelfrijdende auto.  Wat mij betreft zo snel mogelijk.   Het lijkt mij heerlijk om onderweg al andere dingen te kunnen doen, en tijd goed te besteden. Maar het moet allemaal wel veilig kunnen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten