Analytics

woensdag 22 februari 2017

Meeloopdag - Area Development Twente

In januari heb ik in het kader van een uitwisselingsprogramma van het WOW-platform een dag meegelopen met een collega projectmanager van de provincie Overijssel, de projectmanager van de herontwikkeling van vliegveld Twente.   Een behoorlijk diverse opgave met natuur, cultuurhistorie, technologie, luchtvaartvoorschriften en projectmanagement.  En prachtig gebied, maar ik in mijn studietijd vlakbij gewoond heb.

Een prachtig project waarin de moet schakelen tussen strategisch (hoe behartig ik de belangen van mijn gedeputeerde) tot operationeel (contact met beheermedewerkers op vliegveld). Mooi om dat te zien.  Ook prachtig als je bij mag dragen aan de ontwikkeling van zo'n mooi en bijzonder gebied.  Voorheen gesloten gebied (op de navigatie nog steeds netjes in de mist), maar nu deel toegankelijk.  De boerderijen met daaronder de Duitse bunkers vanuit de bezettingstijd, daarna de Nederlandse gebouwen en de F16 hangaars. En dat in een prachtig natuurlandschap.

Ik heb genoten, maar ook veel geleerd. Over schakelen tussen niveaus, over gebruik van tact en humor in overleggen met de verschillende overheden, en over genieten van het prachtige project waar je aan mag werken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten