Analytics

dinsdag 1 juni 2010

Boekrecensie veranderend getij – Marcel Metze

Absoluut een bijzonder boek en ook een must als je in welke positie ook met Rijkswaterstaat te maken hebt. Metze geeft een goede inkijk in het reilen en zeilen van Rijkswaterstaat. Het boek heeft mij geholpen om te begrijpen waarom zaken lopen zoals ze lopen.


Ben ik er na het lezen achter waarom dit boek nou niet uitgegeven had moeten worden? Nee. Metze is heel scherp in de beschrijving van personages, maar doet dit vooral om een stuk context en achtergrond te geven. Nergens heb ik het gevoel dat er een intentie is om te kwetsen. Dat allereerst. Maar daarnaast, hoge bomen vangen veel wind. Als je daar niet tegen kan moet je geen hoge boom willen zijn. En trouwens, zo hard stormt het niet in het boek.


Conclusie - Bijzonder boek om te lezen, zeker als je met Rijkswaterstaat te maken hebt. Geeft ook wel stof tot nadenken als je het over verkiezingen, een nieuw kabinet en uitvoeringsorganisaties hebt.

Veranderend getij
Veranderend getij
Marcel Metze

1 opmerking:

  1. mijn oog viel toevallig via de linkendin updates op je recensie.

    Ik heb het boek ook gelezen, ik ben het helemaal met je recencie eens.

    Everhard Floor

    BeantwoordenVerwijderen