Analytics

zaterdag 2 augustus 2014

De start van een nieuwe uitdaging op de Veluwe - 6 Project verhuizing


Over 4 weken is het zover. Dan verlaten we de Dopperstraat 22. Heel definitief, maar ook best wel spannend. Opnieuw terug naar de Abel Tasmanstraat, maar nu met 3 personen en in de wetenschap dat het tijdelijke en voor de laatste keer is.  Tegelijkertijd ben ik ook wel blij dat we de Dopperstraat achter ons laten, na 7 jaar waren we daar wel uitgekeken.

Naast de reguliere werkzaamheden hebben we nu ook het 'project verhuizing' erbij. Over 4 weken is het zover, maar vooraf proberen we al zoveel mogelijk te verhuizen, af en toe voel ik mij een halve logistiek manager.  Maar we liggen lekker op schema en ook dat geeft wel rust.

Tot slot gaat ook de zoektocht op de Veluwe verder, en af en toe kom je een pareltje tegen.  Inmiddels al wel ontdekt dat ook gemeenten een belangrijke partij zijn. De bestemmingsplannen zijn zo dichtgetimmerd dat je in sommige gebieden als een bestemmingsplan nodig hebt als je uberhaupt in een huis wilt wonen, lijkt wel een soort van overreactie op al die permanent bewoonde vakantiehuisjes.  Interessant om dat, en alle ambtelijke bedrijvigheid daar omheen nu zelf als burger mee te maken.  Af en toe heb ik wel het gevoel dat we dit land volledig dichtgeregeld hebben, maar met een beetje zoeken kom je er altijd wel doorheen.

Belangrijkste is nu de verhuizing, en het verkopen van de Abel Tasmanstraat, want dan zijn we echt footloose en staat niets de Veluwe meer in de weg.  Inmiddels is ook mijn broertje bezig met een huis in Ermelo, dus de beweging is de goede kant op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten