Analytics

zondag 13 september 2009

Een weekje duurzaamheid

Deze week stond voor een fors deel in het teken van duurzaamheid. Allereerst op dinsdag de madurodamsessie over Blue Energy Hugo Buis, directeur New Energy bij Eneco gaf een presentatie over de stand van zaken van de ontwikkeling van Blue Energy. Leuk om weer bijgepraat te worden. Mijn technische achtergrond kwam weer helemaal terug toen Eneco ook een werkend model bij zich had. Zoet en zout water in een machine, en opeens is er energie. Geweldig toch.

De discussie na afloop van de presentatie was ook interssant. Het bedrijfsleven en de provincies willen wel. Het Rijk ook, maar de departementen zijn nog wat aan het zoeken wie er nu het voortouw neemt. Ik hoop dat de uitdaging om op de innovatie-estafette een vervolgconvenant te tekenen bijdraagt aan een versnelling.

Na het etentje met de projectleiders in Den Haag nog even door naar de Nacht van de duurzaamheid in Amersfoort. Leuke meeting, maar het werd wel laat. Woensdag toch weer redelijk op tijd uit mijn bedje want het is de Dag van de duurzaamheid. Overal kom je initiatieven tegen. Rijkswaterstaat had voor iedereen een duurzaam plantje geregeld. Daarnaast waren er presentaties over duurzaamheid bij Rijkswaterstaat.

De bedoeling was om ook nog naar de manifestatie op antropia in Driebergen te gaan. Door uitloop van de afspraken kwam het daar niet meer van. Jammer, ik ben wel benieuwd wat ik gemist heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten