Analytics

woensdag 8 maart 2017

Biomimicry - en wat je er mee kan

Het begon als een weerzien met Jamaica den Heijer, met wie ik nog aan Icoon Afsluitdijk gewerkt heb. Ze geeft een lezing over biomimicry en wat Rijkswaterstaat er mee zou kunnen.  Biomimicry draait volgens deze website om het nastreven van de genialiteit van de natuur op het gebied van ontwerpen van producten, processen en systemen.

Hoewel de lezing zakelijk is, heb ik ook vooral na zitten denken wat je thuis met dit principe kan.  Kan je met kleurgebruik of isolatie veel beter isoleren door de natuur na te doen?  Hoe kan je op deze manier je energiegebruik terugdringen en/of je huis volledig circulair maken.  Wat kan ik met datgene wat mijn tuin / perceel mij biedt?  Leuke vragen om eens over na te denken. Heel concreet is het nog niet, maar dat komt misschien nog wel.   Ook de koppeling met Smart Mobility heb ik nog niet direct gemaakt, maar vanuit mijn innovatierol kan ik mij zeker een aantal verbindingen voorstellen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten