Analytics

zaterdag 15 april 2017

Zelfrijdend door de stad 2

Mijn vorige blog over zelfrijdende auto's heeft een hoop reacties opgeleverd. Van vragen of ik ook een Tesla ga kopen (zou ik graag willen maar de prijs is nog een dingetje), tot discussies over de wenselijkheid van het uit handen geven van het stuur.  

Toch merk ik wel in mijn omgeving dat veel enthousiasme.  Eerst is er spanning omdat mensen de controle uit handen moeten geven. Durf ik dat wel en wil ik dat wel.  Maar al snel worden de voordelen gezien.  Ontbijten en de krant lezen terwijl je naar je werk rijdt in plaats van voordat je naar je werk gaat.  Tussen de afspraken door je email doen, terwijl de auto je naar de volgende locatie brengt. En ga zo maar door.

Ook wel leuke discussies gehad of je kinderen nu nog moet aanmoedigen om buschauffeur of vrachtwagenchauffeur te worden. Best lastige discussies.  En wat zijn dan de banen die terug komen.  Maar aan de andere kant, kan er ook een hoop groen en speelruimte terug in de steden en dorpen, als al die auto's zichzelf buiten de stad parkeren.    Als dat nog nodig, want mobility as a service komt er dichtbij.  Je bestelt een transport en afhankelijk van je voorkeuren (alleen of met kinderen, veel of weinig bagage) komt het voertuig wat beschikbaar is voorrijden.  Veel mensen die ik heb gesproken zien dat al best wel zitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten