Analytics

zondag 24 januari 2010

Twitter en andere social media werken wel!

Ik krijg nog regelmatig vragen uit mijn omgeving wat al die social media nu oplevert. Kost het niet alleen maar veel tijd? ‘Spelen’ wordt het ook veel genoemd. Met name tegenover Twitter was men erg kritsch. Nou, bij deze nog een poging om de sceptici te overtuigen, want het was weer een productieve social media week.


Allereerst Linkedin. Twee keer benaderd via mijn profiel. Eén vraag kon via de email beantwoord worden. Voor de andere vraag staat inmiddels een afspraak. Dat geldt ook voor een reactie die ik op één van mijn blogs binnen kreeg. Waren deze verbindingen ook zonder social media tot stand gekomen?

Dan Twitter. Soms heb ik het gevoel dat twitter het mikpunt is van de sceptici. De oogst. Aan het begin van de week nog even doorgepraat over het feit dat de Infracampus succesvol was, maar dat daarvan weinig in de pers is terug te vinden. Gesprek startte via Twitter, maar hebben we uiteindelijk telefonisch verder gevoerd.


Twitter is gebruikt om de actie voor Haïti te steunen. Daar zijn duizenden tweets over geweest. Kwam zelf op het idee om de DRIPS van Rijkswaterstaat te gebruiken. Via Twitter berichtje gestuurd naar Rijkswaterstaat, binnen kwartier was er reactie.

Tot slot is Twitter ook een prima medium om je te informeren. Een aantal stappen in de toekomstverkenning afsluitdijk kan je volgen, want de projectmanager twittert ook. Verder was er deze week een hele interessante bijeenkomst van de Nationale Denktank over vertrouwen. Een onderwerp waar ik ook in mijn werk bij Verkeer en Waterstaat mee bezig ben. Via Twitter heb ik inmiddels het paper binnen.

Nog steeds niet overtuigd? Volg mij dan op Twitter en laat je overtuigen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten