Analytics

zondag 27 oktober 2013

Samen sneller slimmer innoveren


In mijn vorige blog schreef ik dat de bouw en infrasector zich bewust lijkt te zijn dat er een verandering gaande is. Ook deze week is dat weer goed merkbaar. Aan het aantal voorstellen, aan de vragen en aan de hoeveelheid uitnodigingen voor spreekbeurten.

In dat verband is het toch wel handig om het boek samen sneller slimmer even te noemen. Dit boek, waar collega Ben Spiering mede auteur van is, geeft een mooi overzicht wat er aan innovatie en verandering gaan de is in de bouw.  Het is geen kant en klaar spoorboekje om tot innovatie te komen, maar wel een mooi basisingredientenboek waarin alle ingredienten staan waar je uit kan kiezen om tot innovatie te komen. Ik heb het met veel plezier gelezen en kan het iedereen van harte aanbevelen.

Inmiddels werpt ook de innovatie-estafette zijn schaduw vooruit. Het aantal inschrijvingen overtreft de verwachtingen en de RAI is op 12 november helemaal vol. Ik heb er zin in. Op de estafette verzorg ik samen met de collega's van het Ministerie van Economische Zaken ook een workshop Innovatiegericht Inkopen in de praktijk.  Dat belooft een mooi inkijkje te worden in het beleidskader innovatiegericht inkopen dat medio november zal worden vastgesteld.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten