Analytics

zaterdag 5 april 2014

De 8 essentiele kenmerken van innovatie

 Ieder organisatie wil innoveren, slechts weinige lukt het. Vorige week kwam ik een artikel tegen van een studie van McKinsey, tot hun verassing blijkt er een set van 8 kenmerken te bestaat, de 8 essentials die innovatie succesvol maken. Het lijken open deuren, maar de set van 8 is in de praktijk behoorlijk moeilijk te realiserne.

1 - Toon ambitie - En dat is meer dan de ambitieuze stip op de horizon.  Durf om de ambitie te formuleren als kwantitatieve doelen.

2 - Maak keuzes - Inveseer in een uitgebalanceerd portfolio. Dat vraag om tijd en ruimte om te spreken over het portfolio, en daadkracht om projecten met een lage waarde te stoppen ten faveure van projecten vmet veel meer waarde.

3 - Ontdek - Kan je trends omzetten in een onderscheidende propositie als organisatie?

4 - Evolueer - Creer nieuwe businessmodellen die een schaalbare en robuust business model kunne opleveren. Zorg daarbij voor een effectief funding model, om nieuwe buseinss die nog niet past in de huidige structuur een plek te kunnen geven.

5 - Accelereer - Is er een executiecultuur zodat je senller bent dan dan je concurrenten.

6 - Schaal op - Opschalen op het juiste moment, in de relevante markten en op de juiste segmenten is essentieel voor het succes van een innovatie.

7 - werk samen - Vind de juiste partner in de gebieden waar je belangrijk wil zijn. Zorg dat je ook open staat voor proposities van buiten.

8-  Mobiliseer - Willen mensen samenwerken, innoveren. En worden ze er ook op beloond.

Ik ben wel benieuwd hoe Nederland zou scoren op deze 8 essentials. Suggesties zijn welkom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten