Analytics

dinsdag 15 november 2016

Groot onderzoeksprogramma naar overstromingskansen krijgt STW-subsidie

Een van die prachtige voorrechten van een brede programmadefinitie is dat ik als teammanager Kennis en Innovatie bij het Hoogwaterbeschermingsprogramma breed bezig kan zijn.  Zo ben ik het afgelopen jaar zijdelings betrokken geweest bij het onderzoeksvoorstel 'All-risk: Implementation of new risk standards in the flood protection program', een prachtig onderzoeksvoorstel waar een brede coalitie van kennisinstellingen overheden en bedrijfsleven uit de topsector Water aan heeft gewerkt. 

Vanmiddag goed nieuws. STW heeft het voorstel gehoneerd en we kunnen van start met dit prachtige onderzoeksprogramma.  En pas toen ik het lijstje met gehonoreerde voorstellen zag, besefte ik hoe bijzonder dat is.  Onderzoek om kraakbeen weer terug te laten groeien ter genezing van artrose, een prothese om blinden weer te laten zien. Energie neutrale apparatuur voor het internet of things en een onderzoek naar transport van licht.  Wat een prachtig lijstje en wat mooi om hier met het onderzoeksvoorstel tussen te staan. Ook wetende dat er een grote kans is dat we met dit onderzoeksprogramma de basis kunnen leggen voor een volgende ronde van innovaties waar het HWBP dan weer de vruchten van kan plukken. 

Ik ben trots op alle partijen die hieraan bijgedragen hebben en trots op het (bescheiden) rolletje dat ik heb mogen spelen in de totstandkoming van dit prachtige voorstel. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten