Analytics

zondag 14 mei 2023

Terugblik op de meivakantie

 De meivakantie is alweer een week voorbij, en voorbij gevlogen.  Ik vind het altijd een bijzondere vakantie.  Het kan bloedheet zijn, of heel erg fris.  Dit jaar hebben we best wel wat gedaan in de meivakantie.  Allereerst hebben we een kinderfeestje ingehaald. Doordat de kinderen allemaal in het begin van het jaar jarig zijn, smeren we de feestjes wat uit.  De laatste was de eerste maandag van de meivakantie.

We hebben zwembad de Wiltsangh bezocht.  En hoe het er prachtig uit ziet, en ook erg mooi is, ben ik toch ban dat de oudere kinderen en de tieners er wat sneller op uitgekeken zijn.   Eigenlijk kan je alleen in het wedstrijdbad zwemmen, in de andere baden is het simpelweg niet diep genoeg.  We zullen het zien, maar dat de kids ook een keer bij de nieuwe sypel willen gaan zwemmen, zegt mij al wel genoeg. Maar goed. Het feestje was prima, want voor veel kids was het de eerste keer in het zwembad.

Op donderdag hebben we Koningsdag in Hulshorst gevierd. De klassieke optocht met de kleuters op de 'kar'. Voor Johan de eerste en de enige keer. Wat was hij trots dat hij ook nog mee mocht.  Zijn vrolijkheid leverde hem een foto op de voorpagina van de krant op.


Het 2e weekend van de meivakantie was er eindelijk weer om een rondje stakenberg te doen.  En een ijsje te halen.  Volgens mij hebben we dat nog nooit zo laat in het jaar gedaan.  Op woensdag 3 mei ben ik met Hosanna naar de bixiedag in Ermelo geweest.  Een leuke ochtend, waarbij Hosanna springles had.  Een aantal goede tips gehad, maar (gelukkig) hoorde ik de instructeur ook veel dezelfde dingen zeggen die ik bij de vaste instructie ook hoor en zie.

We eindigde op vrijdag 5 mei met een dagje Efteling. Best rustig, je kon overal goed doorlopen.  Dat is natuurlijk best wel fijn.  1x zijn we in de wachtrij van de achtbaan echt heel nat geregend.  Volgens mij hebben de kids daar minder last van dan de papa's en mama's. Gezellig was het in ieder geval zeker.

En dan is de meivakantie weer om. Op naar het Hemelvaartsweekend.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten