Analytics

zondag 19 juli 2015

Landen in Hulshorst - 2


Weer een week voorbij op onze nieuwe stek in Hulshorst.  Omdat het voor mij de vakantie voorbij was, is het voor iedereen ook weer wennen aan die nieuwe routine. Hulshorst - Nunspeet - Utrecht was de eerste week goed te doen. Zowel met de trein, ik heb een rechtstreekse stoptrein, en als je maar genoeg te doen mee neemt is dat goed te doen.  Deze week ook een keer met de auto geweest in verband met een afspraak in Hagestein.  In de vakantieperiode is dat goed te doen, maar ik denk dat het traject Harderwijk - Amersfoort zonder vakanties niet echt fijn is.

De eerste week werken was vooral even de de boel weer op orde krijgen. Vier weken weg is heel veel overdracht en heel veel mail. Ik ben weer bijna bij.   Dinsdag ook een goed gesprek gehad met de trekker van de taskforce Deltatechnologie.

Deze week ook thuis weer druk geweest.  Als je grond hebt is het werk nooit af, dat bleek deze week maar weer.  Zo ook deze week. Na een week of twee zijn de paarden erachter gekomen dat er geen stroom op de afzetting staat. Toen ze dat eenmaal door hadden, was er reden genoeg om niet achter het draad te blijven, want het gras op het gazon is natuurlijk veel lekkerder.  Maar na een half dagje doortrekken staat er nu flink stroom op de omheining, en ik weet nu alles van schrikdraad en stroom.


Iets waar ik mij wel over verbaasd heb is dat zich nog geen goed bedrijf gemeld heeft die in staat is een dak te vervangen én zonnepanelen aan te leggen.  Bedrijven die zonnepanelen aanleggen zijn er legio. Zij zijn ook lekker opdringerig, willen allemaal langs komen en roepen allemaal dat je dak uitermate geschikt is voor zonnepanelen. Duhh, want anders verkoop je de panelen niet.  Bedrijven die een dak vervangen zijn er ook zat, maar dat krijg je een nieuw dak i.p.v een oud dak.  Dat willen we niet.  Wij willen ons dak vervangen, nieuwe isolatie eronder en vervolgens aan de noordzijde weer pannen en aan de zuidzijde zonnepanelen.  Zijn er bedrijven die dit integraal kunnen, dan ontmoeten we die graag. Of is dit een gat in de markt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten