Analytics

woensdag 22 juli 2015

Hoe het niet moet in de bouwsector


Gisteren een voorbeeld tegen gekomen hoe het niet moet in de bouwsector.  We zijn even 'terug' geweest op visite bij mijn schoonzusje.  Dat bleek dus een aardige tour, want zo ongeveer iedere straat in Eemdijk ligt open.  Wat een ontzettende teringzooi, heel Eemdijk klaagt ook steen en been begrijp ik van de familie.

Nu ik er zelf geweest ben snap ik dat ook wel. Het werk wordt uitgevoerd door Zandink uit Nijkerk, wat hebben die er een zooitje van gemaakt.  Om te beginnen staan er geen omleidingsborden of ze waren weggedraaid.  Borden om het werkvak af te zetten staan ook niet op straat (bleken achter in de berm te liggen zag ik op de terugweg).  Als er geen borden staan rij je in het werkvak.  Uiteindelijk stond er een kruiwagen op de weg, maar verder kon ik er prima langs. Dus ik zet even die kruiwagen aan de kant.  Krijg ik mij toch een partij scheldwoorden en gebaren op mij af.  Echt goede reclame voor de firma Zandink. Wat kan ik er aan doen als ik in een werkvak sta als dat niet is afgezet? En met die kruiwagen aan de kant had ik er prima langs gekund.

Wat de firma Zanddink achterlaat hoeven ze ook al niet trots op te zijn. De noodbestrating die er in ligt is zo schots en scheef, als je willekeurige personen van de weg trekt kunnen ze de straat er waarschijnlijk netter in leggen.  Ook rij je een deel van de Eemdijk over de fundering, er ligt nog helemaal geen straat. Dat noemt men dat de weg weer open is.  Als je aan dat stuk woont ben je mooi de klos, want het hoogteverschil tussen weg en oprit is hierdoor veel te groot. Ook goed voor je auto overigens.    Op de website van het bedrijf staan mooie woorden, die in de praktijk niet worden ingevuld.

Dit soort projecten is geen reclame voor de bouwsector.  Het is ook geen reclame voor de gemeente Bunschoten, middenin het toeristenseizoen en tijdens de Spakenburgse dagen. Diegene die dit project begeleidt vanuit de gemeente mag wel eens goed nadenken wat hij de bewoners van Eemdijk aan doet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten