Analytics

dinsdag 30 maart 2010

De spanning loopt op! Op naar een belangrijke week

Meestal blog ik in mijn weekend over de afgelopen week. Sorry mensen, ik ben nog steeds aan het bijkomen van een drukke week en met spanning. Je merkt aan alles dat de spanning aan het oplopen is in Den Haag. De eerste verkiezingsprogramma's komen uit.  De heroverwegingsrapporteren komen er aan. Wat gaat dat betekenen?

De SP en GroenLinks waren bijna gelijktijdig. Laat ik met de laatste beginnen. Het verkiezingsprogramma van GroenLinks bevatte voor de infrastructuurparagraaf weinig verrassends.  Veel aandacht voor OV, iets minder voor wegen en wél kilometersheffing. Spannender zijn de voorstellen voor het middenbestuur,  provincies en waterschappen omvormen tot 7 landsdelen, het rijk (minder departementen) en de ZBO's.  Wat er met die ZBO's moet gebeuren wordt helaas niet gezegd.  Privatiseren misschien?  

Ook de SP heeft een verwachte slogans opgenomen rondom infrastructuur. Tegen de kilometerheffing. Voor OV en ook nog wat asfalt. Opvallend is het pleidooi voor nieuwe spoorlijnen en het tramoffensief.  Verder is de belofte dat we 'slimme maatregelen nemen om de doorstroming in het verkeer te verbeteren'.   Kan iemand mij vertellen wat dat is? Toch kilometerheffing misschien?  Nu klinkt het als een uitvraag voor Battle of concepts. Wat betreft de overheid. Minder ministeries, waterschappen weg,  minder externe inhuur. Wie gaat het werk dan wel doen?

Vandaag het CDA. Ik heb het document nog niet gelezen. Maar over bestuur hoor ik dat het CDA juist inzet op hele sterke provincies. Ik ben heel benieuwd hoe men dat uitwerk. Wordt vervolgd dus...

Verder nog wat gedaan deze week?  Ja hoor, ik ben twee keer Zeeland ingeweest voor mijn projecten. Maar ook daar leeft het onderwerp. De verkiezingen misschien nog niet, maar men kijkt zeker wel naar de heroverwegingen. Wat betekend het voor mijn project, zit ik in de gevarenzone. Maar ook veel persoonlijker. Wat betekend het voor mijn baan. Werk ik als sluiswachter over een aantal jaren nog wel bij de overheid.

Over twee dagen weten we veel meer. Ik kan niet wachten......  O ja. Dat bijkomen, dat was van die bruiloft van vrijdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten